dimecres, 2 de juliol del 2008

Pepakura~

Konnichiwaa! Doncs ultimament m'ha agafat per fer pepakura d'anime. Pepakura es l'assimilació al Katakana del mot papercraft en anglés. Significa artesania de paper o art del paper o alguna cosa semblant... No es el mateix que l'origami ja que aquest últim consisteix només en fer figures 3D doblegant el paper. En canvi, el pepakura consisteix en fer figures 3D poc o molt complexes retallant, doblegant i enganxant moltes peces diferents. A internet es poden baixar nombrosos dissenys per fer i el software més utilitzat es el PePaKuRa Designer (o Viewer) de Tama Software. La foto de l'esquerra és un disseny de Moekami que constava de 5 pagines de peces si no recordo malament. La complexitat dels dissenys d'aquesta artista es impresionant i indubtablement japonesa. Vaig estar més de 3 dies muntant la figura... i flipant amb el Imedio (m'haurien de pagar per fer publicitat del pegamento no? XD) M'ha sortit prou bé contant que era el meu primer pepakura d'aquest nivell... El primer va ser el de baix i no se si comparat amb el de Moekami pot comptar gaire com a primer xD


(Aquest és tret del blog cafetera i sí, ja se que esta torçadeta la pobre xD)